Značky parfémů

Giorgio Armani

Výslovnost značky: Armany

Historie vzniku značky Armani:
Módní návrhář Giorgio Armani se narodil 11. července 1934 v Piacenza, asi 50 kilometrů jižně od Milána, v italské oblasti Emilia-Romagna. Dva roky navštěvoval lékařskou školu, fušoval do fotografie a roce 1957 splnil vojenské povinnost. Pak pracoval v prestižním obchodním domě La Rinascente, jako aranžér. V letech 1961 až 1970 pracoval v Nino Cerrutim jako designér. V roce 1970 začal Armani, s podporou blízkého přítele Sergia Galeottiho, podnikat a už v roce 1974 přišel na trh se svou pánskou kolekcí. O rok později kolekci rozšířil o modely pro dámy.

Armani ve svých dámských návrzích čerpá inspiraci v pánském oblečení. Tímto svým pojetím nastolil trend precizně zhotovených střihů.

Dnes je Armani znám jako velký workoholik, který dokáže být hrubý a arogantní. Je také znám svým odporem k návrhům od Gianni Versaceho a Valentina. V květnu 1996 byl Armani odsouzen za korupci.

Italský styl ve spojením s mořem Armani uplatňuje v řadě svých parfémů. Zejména se jedná o lehké a svěží parfémy Aqua di Gio. Pro zákazníky inklinující k městskému stylu života, se zájmem o módní trendy, tu je řady Attitude pro pány a Emporio Armani Diamonds pro dámy. Armani se začal zajímat i o hodinky.

Nejznámější parfémy: Giorgio Armani Acqua di Gio Pour Homme, Giorgio Armani Code, Armani Code for Men a Emporio


Bvlgari

Výslovnost značky: Boulegari

Historie vzniku značky Bvlgari:
Zakladatelem je Sotirio Bulgari. Sám Bulgari v roce 1884 emigroval z Řecka do Itálie, kde otevřel svůj první vlastní obchod Římě. S pomocí svých synů Constantina a Giorgioa vybudoval síť prodejen a vešel do mezinárodního povědomí, když začali dělat inovativní šperky pro nejznámější ženu té doby – herečku Elizabeth Taylor. Dnes Nicola a Paolo Bulgari spolupracují s Fracesou Trapani a společně vytvářejí vyjímečně jemné šperky a parfémy, kdy u flakónů parfémů využívají svůj šperkářský um.

Nejznámější parfémy: Bvlgari Omnia Crystalline, Bvlgari pour Homme


Calvin Klein

Výslovnost značky: Kelvin Klain

Historie vzniku značky Calvin Klein:
Modní návrhář Calvin Klein se narodil 19. listopadu 1942 v Bronxu, v new Yorku a pochází z rodiny maďarského imigranta. Už jako teenager projevoval zájem o módu a kreslení. Dokázal trávit hodiny skicami žen v oblecích a šatech. Po dokončení studií na vysoké škole umění a designu studoval oděvní design v manhattanské čtvrti Fashion Institute od Technology.

Inspirován čerstvým a nenáročným stylem městké mláže v New Yorku založil Klein, v roce 1968, vlastní oděvní firmu. S finanční podporou kamaráda z dětství pověřil místní švadlenu, aby pro něj ušila hrstku kabátů a šatů. Manažer z Bonwit Teller navštívil Kleinovu omšelou dílnu a Kleinovy kolekce jej ihned zaujaly. Během týdnů pak u Kleina nakoupil zboží za 50.000 dolarů a vystavil tuto kolekci u sebe ve výloze.

Mezitím oděvní průmysl zaregistroval zmínku o Kleinovi a o jeho elegantních vzorech, které již pravidelně plnily stránky časopisu Vogue a Harper’s Bazar.

V roce 1970 představil Klein svoji riflovou kolekci, která byl podpořena sérií provokativních reklam a ihned propuklo šílenství mezi spotřebiteli, kteří nakupovali více než 40.000 párů týdně.

V roce 1982 přidal Klein svůj monogram na boxerky a slipy a ihned dobyl i trh spodního prádla.

Postupem času rozšiřoval Calvin svoje portfolio o plavky, doplňky, punčochové zboží a brýle. Na začátku 90. let začal vyrábět cenově dostupnější kolekci Casual pod značkou CK. A nakonec roku 1995 přišel na trh se svojí, dnes už legendární, vůní CK One a od té doby pravidelně zásobuje trh parfémů novými a novými vůněmi.

Nejznámější parfémy: Calvin Klein Euphoria, Calvin Klein Eternity, Calvin Klein Truth, Calvin Klein One


Davidoff

Výslovnost značky: Davidof

Historie vzniku značky Davidoff:
Zino Davidoff se narodil v Kyjevě 11. března 1906 v rodině židovského obchodníka Hillela Davidova. Na carské Rusi však v té době Židům příliš nepřálo, a tak když bylo Zinovi pět let, rodina emigoravala do švýcarské Ženevy. Otec si změnil jméno na Henry Davidoff a otevřel si obchod s tabákem. Mladý Zino Davidoff pracoval v rodinném podniku a ve dvaceti vyrazil do Latinské Ameriky na vyučenou. Zino na svých cestách po Brazílii, Ragentině a zejména Kubě sledoval celý proces pěstování, sklízení, sušení, léčení, fermentace, třídění i balení. Po návratu z cest založil Zino tabákovou část otcova obchodu, se specializací na zejména na kubánský tabák. Přes vynikající reputaci, kterou si značka Davidoff získala, ve třicátých letech obchod, kvůli hospodářské krizi, příliš nekvetl. Obchodu tak paradoxně začal vzkvétat až v průběhu druhé světové války, kdy Davidoff převzal sklady kubánského tabáku v Paříži před tím, než ji dobyli Němci. Tímto se stal de facto výhradním dodavatelem kubánských tabáků v Evropě, což přitáhlo do jeho obchodu mnoho významných osobností. Vztahy s Kubou měl Davidoff nadstadardní i po válce, největší rozmach však zaznamenala značka Davidoff v roce 1970, kdy se firma Davidoff spojila s firmou Oettinger. Firma náhle velmi rychle expandovala a stala se jedním z největších světových prodejců doutníků.

V roce 1984 přišel Davidoff na trh se svým parfémem Davidoff, který byl o dva roky později následován parfémem s názvem Zino Davidoff a o další dva roky déle, hitem v podobě Davidoff Cool Water, který se dodnes těší velké oblibě.

Zino Davidoff zemřel 14. ledna 1994 v Ženevě a zanechal za sebou značku, která již dávno není spojena jen s doutníky, ale též výběrovými cigaretami, parfémy, brýlemi, kvalitní kávou a módními doplňky.

Nejznámější parfémy:Davidoff Cool Water Woman, Davidoff Echo


Diesel

Výslovnost značky: Dísl

Historie vzniku značky Diesel:
Firma Diesel S.p.A byla založna v roce 1978 Renzem Rossem a jejím hlavním cílem bylo vytvořit módu, která se nepodřizuje současnému módnímu průmyslu. Již od počátku firma Diesel začala vévodit trhu s módou nejen díky kvalitní džínové módě, ale i doplňky pro mladé dynamické lidi. V roce 1984 uvedla dirma Diesel módu pro děti. V roce 1991 vznikl slogan Disel – For successful living, což je české synonymum pro Diesel – pro úspěšný život. Co se týče oblasti parfémů, byl pro firmu Diesel přelomový rok 2006 a její smlouva s firmou L’Oréal, kdy tyto firmy začaly působit na trhu s vůněmi. Název firmy Diesel Rosso zvolil pro jeho snadnou výslovnost ve všech jazycích.
Nejznámější parfémy: Diesel


Dior

Výslovnost značky: Dior

Historie vzniku značky Dior:
Christian Dior se narodil 21. ledna roku 1905 ve městě Granville v Normandii v rodině průmyslníka. Od malička se vnoval kresbě a navrhování divadelních kostýmů. Po neúspěšném studiu na prestižní instituci Sciences politiques v Paříži, si Dior otevírá galerii, ve které vystavuje díla Picassa, Dalího či Mattise. Krize ve 30. letech jej přinutila galerii zavřít. Po smrti matky a finanční rodinné krizi se Dior začíná věnovat vytvářením návrhů dámských šatů a klobouků, kterou jsou publikovány v periodiku Figaro, kde je později zaměstnán jako ilustrátor. V roce 1938 je zaměstnán jako modelista u švýcarského tvůrce Roberta Pigueta. V průběhu 2. světové války je nucen na rok narukovat do armády. Roku 1941 se vrací a začíná pracovat v salónu Luciena Lelonga. O čtyři roky později se setkává s Marcelem Bussacem, který viděl v Diorovi velký potenciál a rozhodl se do něj investovat a pomohl mu s otevřením jeho prvního salónu v ulici Montaigne číslo 30, kde leží doposud sídlo firmy Dior. Ředitelem se stal Raymond Zehnacker a první krejčí byl Pierre Cardin. Jejich první kolekce přinesla svěží vítr do světa ženské módy. Šaty měly vosí pás, zdůrazněné poprsí, úzká ramena a odhalená kolena. Od tohoto okamžiku se Dior stává mezinárodně známou osobností. Ihned po založení salónu a uvedení první kolekce zakládá také společnost na výrobu parfémů. Jeho první vůní se stal parfém Miss Dior, ze kterého se v 50. letech stal trhák a tvořil 50% francouzského exportu. V roce 1954 otevírá svůj první mimo francouzský butik v New Yorku. Roku 1957 Dior tragicky umírá během odpočinkové dovolené v Itálii, když je zasažen bleskem. Po jeho smrti se stává uměleckým ředitelem domu Yves Saint Laurent, který u Diora působil jako modelista. V roce 1960 Laurenta nahrazuje Marc Bohan, který v této funkci setrval do roku 1989, kdy je nahrazen Gianfrancem Ferré. Plný vzestup zažívá společnost až po nástupu Bernarda Arnaulta, který se později stává prezidentem finanční skupiny LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton). Arnault přijal do čela uměleckého vedení v roce 1996 Johna Galliana, který předtím působil v modním domě Givenchy.

Nejznámější parfémy: Christian Dior Jadore, Christian Dior Hypnotic Poison, Christian Dior Fahrenheit


DKNY

Výslovnost značky: Dí kej en vaj

Historie vzniku značky DKNY:
Módní designérka Donna Karan se narodila 2. října 1948 v New Yoorku, v části Forest Hills, jako Donna Faske. Její rodiče se také zabývali módou a tak budoucnost mladé Donny byla téměř předurčena. V roce 1967 začala Donna svoji návrhářskou kariéru jako kreativní asistentka u módní značky Anne Klein a Addenda. O rok později již platila za uznávanou návrhářku. V roce 1973 měla svatbu s Markem Karanem, později se však rozvedla a provdala se za Stephena Weisse. Po smrti Anny Klein se Donna v roce 1974 stává její nástupkyní. Současně je však majitelkou značky DKNY, kterou založila se svým druhým manželem. Parfémy značky DKNY se vyznačují nadčasovostí pro netradiční kompozice elegantních vůní.

Nejznámější parfémy: DKNY Be Delicious, DKNY Woman


Dolce&Gabbana

Výslovnost značky: Dolce et Gabána

Historie vzniku značky Dolce&Gabbana:
Domenico Dolce a Stefan Gabbana se seznámili v jedné milánské návrhářské kanceláři a v roce 1982 se rozhodli otevřít své vlastní návrhářské studio. Prvních pár let strávili tvořením elastických materiálů a komplikovaných kombinací knoflíků a kravat, avšak bylo to během výletu do Sicílie v roce 1987, kde se objevila prozřetelnost a ukázala jim správnou cestu. Objevila se ve formě sicilské ženy, nahé pouze s černých šátkem pózující na fotografii palermského časopisu Piazza Politeama. Pomohla jim vytvořit vizi, kterou chtěli zobrazit – soudobě znázorňující syrovou smyslnost, vášeň, sílu a důstojnost. Postupem času získávali větší oblibu a přitom stále pilně pracovali na vývoji stylu, který byl soudobě smyslný a prostý. V roce 1985 byli vybráni, aby představili svou práci na Milánském módním týdnu v kategorii „Nový talent“. Tisk stejně jako nákupčí chválili splynutí nevázaného romantismu a mužských křivek. To nejzajímavější na vzestupu značky Dolce&Gabbana bylo to, že největší vzestup se udál v období recese, kdy ctižádostiví návrháři padali jako mouchy a italští giganti – Armani, Versace a Ferre – byli již zavedeni. Se středozemní ženou jako svým sjednocujícím tématem vytvořili kolekci jaro/léto S88, která zdůrazňovala ženskost a upustila od silných obleků a lačně se naklonila ke smyslně, pozemskému oblečení. Brzy se osobnosti jako Madonna, Nicole Kidmanová či Demi Moorová začaly scházet před jejich dveřmi. Během další dekády pokračovali Dolce & Gabbana v expanzi své značky, v roce 1990 zahájili pánskou kolekci, následoval dámský parfém, mladá a dravá řada D&G, koupelová a domácí kolekce a dopňky.

Nejznámější parfémy: Dolce&Gabbana Light Blue, Dolce&Gabbana pour Homme, Dolce&Gabbana The One


Elizabeth Arden

Výslovnost značky: Elizabet Árden

Historie vzniku značky Elizabeth Arden:
Elizabeth Arden se narodila 31.12. 1884 jako pátá z pěti dětí skotskému kupci z Ontaria. Její rodné jméno bylo Florence Nightingale Graham. V pozdějším věku se přestěhovala se do New Yorku a začala pracovat nejprve jako pomocník v kosmetické obchodě a poté v salónu krásy jako partner. V roce 1909 si otevřela vlastní salón krásy na Páté Avenue v NY a změnila si jméno na Elizabeth Arden. Začala vyrábět a prodávat vlastní kosmetické přípravky. V roce 1922 otevřela svůj první salon ve Francii, a dostala se tak na evropský trh. V roce 1918 si Elizabeth Arden vzala Thomase Lewise. Thomas Lewis působil jako její obchodní ředitel až do jejich rozvodu v roce 1935. Její manžel nikdy něměl podíl ve firmě Elizabeth Ardenové a tak po rozvodu odešel pracovat ke konkurenci v podobě Heleny Rubinstein. V roce 1934 přeměnila Elizabeth Ardenová svoje letní sídlo v Maine na Lázně šance a krásy a rozšířila tak svoje působení i na oblast lázeňství. V roce 1941 byla FBI vyšetřována pro obvinění, že Elizabeth Arden otevřela evropské salóny pro krytí nacistických operací. V roce 1942 měla Elizabeth Ardenová druhou svatbu, s Prince Michaelem Evlonoffem, ale toto manželství trvalo pouze do roku 1944. Elizabeth Ardenová zemřela v roce 1966 v New Yorku.

Nejznámější parfémy:Elizabeth Arden 5th Avenue, Elizabeth Arden Green Tea


Givenchy

Výslovnost značky: Živonši

Historie vzniku značky Givenchy:
Módní návrhář Hubert de Givenchy se narodil v bohaté rodině 1927 v Beauvais ve Francii. Jeho první zaměstnání v módním průmyslu bylo, když pracoval pro Jacques Fath v Paříži v roce 1945. Pak krátce pracoval pro Robert Piguet a Lucien Lelong (1946), kde on pracoval s Lelonge, Pierre Balmainem a Christianem Diorem, a konečně pro Elsou Schiaparelli. V roce 1952 otevřel dům Givenchy. Dvě ženy představují typický Givenchy styl 50. a 60. let: Audrey Hepburnová a Jackie Kennedyová. Spoluprací s Hollywoodskými filmovými hvězdami Givenchy dosáhl popularity, jako nikdy předtím. V roce 1988, Givenchy prodal svůj podnik do Moet Hennessy-Louis Vuitton (LVMH) z finančních důvodů. Až do svého odchodu do důchodu v roce 1995, zůstal v čele designérů. Kromě úžasného oblečení, kosmetiky zaznamenal Givenchy úspěch i na poli parfémů, z jehož kolekce si vybere opravdu každý.

Nejznámější parfémy: Givechny Pí, Very Irresistible


Gucci

Výslovnost značky: Guči

Historie vzniku značky Gucci:
Značka Gucci byla založena ve dvacátých letech minulého století Guccio Guccim, který se díky své vášni pro koně rozhodl založit obchod s koženými doplňky určenými právě pro jízdu na koních. Občas se Gucci pokusil přiblížit jinému stylu módy. Dobové kabelky a kabely si i dnes zachovaly původní netradiční a neotřelý design. Zatímco Guccio se po celý život věnoval stejné vášni, jeho potomci prahli po něčem větším a úspěšnějším.

V otcových šlépějích šli také jeho tři synové, kteří se postarali o další rozmach tehdy ještě ne příliš známé módní značky. Po otcově smrti v roce 1953, se bratři Gucciovi, Aldo, Vasco a Rodolfo vypracovali a během několika let si získali zákaznice s tak slavnými jmény jako je Audrey Hepburn, Jackie Kennedy nebo Grace Kelly. V šedesátých a sedmdesátých letech značka Gucci expandovala do mnoha zemí světa. Původně italský malopodnik se stal světovým gigantem, jehož jméno používají zákazníci ze všech koutů světa. Značka Gucci už neprodukovala pouze prestižní tašky a příslušenství, ale také mnoho jiných druhů zboží, mezi nimiž byly parfémy, hodinky, sluneční brýle nebo dámská či pánská konfekce. Následně Maurizo Gucci, Rodolfův syn a Gucciův vnuk, přebírá vedení celé společnosti. A protože všichni Gucciovi mají talent v krvi, není divu, že značka stále více prosperuje. Na úspěchu značky se podíleli také Aldo Gucci a Domenico de Sole, kteří si rozhodně nemohli stěžovat na nedostatek zákazníků či poklesy tržeb. V roce 1993 byl kvůli finančním problémům zavražděn poslední dědic z rodu Gucciových, Maurizo a značku přebrala společnost Investcorp. Zanedlouho se kreativním ředitelem Gucci stal Tom Ford, který má dnes samostatnou, úspěšnou, stejnojmennou módní značku.

Značka Gucci je v současné době svěřená do rukou úspěšné módní návrhářky Fridy Giannini. S každou novou kolekcí dokáže překvapit a úspěchy se jí rozhodně nevyhýbají. Frida značku dostala zpět na takové postavení, jaké si zaslouží – zkrátka mezi hvězdy ostatních špičkových módních značek.

Nejznámější parfémy: Gucci Guilty, Gucci Envy Me, Gucci Envy Me 2, Gucci Rush


Hugo Boss

Výslovnost značky: Hugo Bos

Historie vzniku značky Hugo Boss:
Oděvní společnost Hugo Boss byla založena roku 1924 v Metzingen, v Německu. Nicméně, vzhledem k ekonomické situaci v Německu v období hospodářské krize firma zbankrotovala. Ani tento neúspěch neodradil Hugo Bosse zřídit novou obchodní a v roce 1931 se stal členem nacistické strany. Se vzestupem Adolfa Hitlera v roce 1933, začal Boss prosperovat, když se stal dodavatel uniforem pro SA a SS. S porážkou Německa v roce 1945, byl Boss obviněn za spolupráci s nacisty a bylo mu odepřeno právo volit, navíc musel zaplatit značnou pokutu. Zemřel v roce 1948, jeho obchod ale přežil dodnes. V roce 1985 firma vstoupila na burzu a majoritním akcionářem je nyní textilní skupina Marzotto. Ve stejném roce firma Hugo Boss začala s produkcí vůní.

Nejznámější parfémy: Hugo Boss No.6, Hugo Boss Woman, Hugo Boss HUGO MEN, Hugo Boss Deep Red

Recenze na vůně od Hugo Boss si můžete přečíst ZDE.


Chanel

Výslovnost značky: Šanel

Historie vzniku značky Chanel:
Gabrielle Bonheur, známá spíše pod pseudonymem Coco Chanel, se narodila 19.8.1883 v Samumuru jako nemanželská dcera podomního obchodníka. Po smrti matky byla, v pouhých 12 letech, poslána do sitočince v Aubazinu. Později však byla Gabrielle přijata do kláštěrní školy. Ve dvaceti letech začala pomáhat tetě v obchodě s oděvy a ihned získala pověst mimořádně schopné švadleny. V rozmetí let 1905 až 1908 si po večerech přivydělávala zpěvem v kavárnách a nočních podnicích, kde získala svou přezdívku Coco. Seznámila se s bohatým chovatelem koní Etiennem Balsanem a dostala se tak do vyšší společnosti. Později poznala dalšího osudového muže – Arthura Capela. S jeho podporou otevřela obchody s luxusními klobouky. Časem rozšířila sortiment o sportovní oblečení. V roce 1916 otevřela svůj první salon ve známém luxusním francouzském letovisku Biarritz. Po vypuknutí 2. světové války svůj salón zavřela, s vyjímkou jediného obchodu, kde se prodával její slavný parfém v charakteristickém flakonu, Chanel č. 5. V roce 1954 opět otevřela svůj pařížský butik. Zemřela 10. ledna 1971 ve věku 88 let. Značku Chanel od té doby zastupuje Karl Lagerfeld.

Nejznámější parfémy: Chanel Eau Fraiche, Chanel No.5


Chloé

Výslovnost značky: Kloe

Historie vzniku značky Chloé:
Chloé je francouzský módní dům založený v roce 1952 pařížskou egypťankou Gaby Aghion sídlící v Paříži.Gaby byla nespokojena s formalitou módy 50. let a vytvořila měkký, ženský styl z jemných tkanin. Jejich vůně vyjadřují tvořivost, sebevědomí a jedinečnost ženy.

Nejznámější parfémy: Chloé Chloé, Chloé Love, Chloé Intense


Kenzo

Výslovnost značky: Kenzo

Historie vzniku značky Kenzo:
Kenzo vyrůstal se svými šesti sourozenci ve vesničce Hjógo v Japonsku. Jeho rodiče nesdíleli Kenzovo nadšení pro svět módy a ani samotná polovina 20. století nebyla příznivá pro mužské návrháře. Takada se svého snu vzdát nechtěl a začal se živit sám. Přestože začal studovat lingvistiku na Univerzitě v Kóbe, po první semestru se přihlásil na módní školu Bunka Gakuen v Tokiu. Jeho vytrvalost a odhodlání se mu rozhodně vyplatilo. V dubnu roku 1970, v Paříži představil Takada svou prví módní přehlídku – kompozici Orientu a Západu, s kombinací barev, textur a nápadů. Jeho první návrhy jako i módní přehlídka nabízely velkolepý pohled na svět plný úžasu a kuriozit. V té době mladý jednatřicetiletý začínající návrhář ještě zdaleka netušil, že jeho jméno ponese nejen oblečení, ale i celá řada doplňků, parfémů a prádla. Své módní show dokázal vždy skvěle okořenit nejen samotnými modely, ale i doprovodnými představeními. Nedílnou součástí těchto přehlídek byla vystoupení artistů na hrazdě, kabaretů či zápasníků v ringu. Nechyběly ani koně a orchestr. Atmosféra celé show byla mnohdy dokreslena velkolepým ohňostrojem. Úchvatné přehlídky s nápaditou choreografií byly základem pro představení světu ještě úchvatnějších modelů. Takada přišel s inovací módy, začal používat nové techniky. Skvěle mu k tomu posloužil tradiční japonský oděv – kimono, dále úplety, asijské košíky, kůže a další, na tu dobu, neobvyklé materiály. Nadaný návrhář pronikl do světa Haute Couture a stal se jednou z velkých postav pařížské módy. Inspirací mu vždy byl život, příroda, volnost, humor. Kenzovy kolekce jsou plné barev, číší z nich energie, nádech snů a vitalita. Nejen návrhářovy kolekce, ale i samotného návrháře, si zamiloval celý svět. Všichni obdivovali jeho radost ze života, kreativitu, veselost. Proto bylo pro každého velkým šokem, když v roce 1999 oznámil na své poslední přehlídce svůj odchod ze světa módy. Takadovou vášní bylo cestování a tomu se teď chtěl věnovat. Takada se nedal zahanbit a rozloučil se jako opravdový král. Jeho přehlídka doprovázená projekcemi a vystoupeními tanečníků sklidila obrovský úspěch. Dva a půl tisíce pozvaných hostů neskrývalo svůj obdiv a nekonečně dlouho tleskalo mistru vysoké krejčoviny.

Nejznámější parfémy: Kenzo Flower by Kenzo


Lacoste

Výslovnost značky: Lakoste

Historie vzniku značky Lacoste:
Lacoste je francouzská oděvní společnost, založená v roce 1933 francouzským tenistou René Lacostem, jež byl znám pod přezdívkou krokodýl nebo aligátor. Odtud pochází známý znak firmy. Od roku 1963 spravoval firmu Bernard Lacoste, po němž firmu vede mladší bratr Michael. Zrpvu firma specializující se na výrobu tenisového a sportovního oblečení rozšířila svůj sortiment i o oblečení pro každodenní příležitosti, obuv, parfémy, kožené předměty a hodinky.

Nejznámější parfémy: Lacoste Pour Femme, Lacoste Essential, Lacoste Touch of pink


Lanvin Paris

Výslovnost značky: Lonven Paris

Historie vzniku značky Lanvin Paris:
Jeanne Lanvin se téměř celý život pohybovala v módním průmyslu. Již od 13 let pracovala ve firmě dovážející kloubouky, které jí natolik učarovaly, že se je naučila vyrábět a poté je prodávala v malém krámku. Její výrobky se velmi rychle staly populární a oblíbené a její jméno vyhledávané. Poté co se jí narodila dcera Marguerite, pro ni začala navrhovat šaty. Jeanne na sebe svými úžasnými modely strhávala pozornost a díky jejich ůspěchu zahájila výrobu dětského oblečení. U toho však neskončila a velmi brzy se ke kloboučkům a dětské módě přidala také módu pro ženy, muže, navrhovala kožichy i interiéry a samozřejmě parfémy. Slavná byla Jeanne Lanvin od roku 1900, vrcholu své slávy dosáhla kolem roku 1920, v té době zaměstnávala ve své dílně 800 dělníků a v jedné své kolekci měla až 300 modelů. Dnes je Lanvin jedním z nejžádanějších módních domů a značka jako taková, je synonymum luxusu, krásy a elegance. Po smrti Jeanne zdědila společnost její dcera Marguerite, a i po její smrti se majitelé módního domu Lanvin ještě několikrát změnili. Zřejmě největší úspěch módní dům zaznamenal po příchodu Albera Elbaza, návrháře a kreativního ředitele. Za jeho působení Lanvin rozšířil své působení po celém světě.Parfémy se firma začala zabývat již roku 1924 s prvním parfémem Mon Peche. O rok později přišel na trh parfém Arpége.Na tehdy velmi úspěšnou vůniArpége navazuje současná inovovaná Eclat D’Arpege.

Nejznámější parfémy: Lanvin Paris Eclat D’Arpege, Lanvin Paris Jeanne


Mexx

Výslovnost značky: Mex

Historie vzniku značky Mexx:
Nizozemská módní značka Mexx byla založena roku 1980. Název Mexx však vznikl až v roce 1986, kdy se spojily dvě značky. Firma Moustache (pro muže) a Emanuelle (pro ženy), XX znázorňuje dva polibky. V současné doě se móda značky Mexx podává v 65 zemích světa.

Nejznámější parfémy: Mexx Woman, Mexx Men, Mexx Ice Touch, Mexx be Magnetic Woman, Mexx be Magnetic Men


Moschino

Výslovnost značky: Mozkíno

Historie vzniku značky Moschino:
Franco Moschino se narodil 27.2.1950 v Abbiategrasso v lomardii, asi 20 kilometrů od Milána. Než se stal módním návrhářem, studoval Accademii delle Belle Arti v Miláně v oboru výtvarných umění v roce 1967 a doufal, že se stane malířem. Studium financoval z páce na volné noze, když působil jako ilustrátor módy. Nakonec se jeho zájem přesunul od barvy a plátna do tkaniny a krejčovství. Jeho módní kariéra začala v roce 1971, kdy se stal ilustrátorem pro Gianni Versaceho, kde pracoval šest let. V roce 1983 založil svou vlastní společnost Moonshadow a zahájil propagovat značku Moschino Couture! Zpočátku navrhoval oblečení pro běžné nošení a džíny, nakonec ale svoje portfolio rozšířil i o oblasti spodního prádla, boty, pánské oblečení a parfémy. Od jeho smrti v roce 1994 se stala kreativní ředitelkou bývalá asistentka Rosella Jardini.

Nejznámější parfémy: Moschino Funny


Stella McCartney

Výslovnost značky: Stela MekKártny

Historie vzniku značky Stella McCartney:
Stella McCartney se narodila 13. září 1971 jako dcera známého zpěváka skupiny Beatles Paula McCartneyho. Již od útlého věku se Stella zajímala o módu a po úspěšném dokončení studií oboru módního designu na St. Martins se začala věnovat návrhu vlastních kolekcí, které se vyznačovaly sebevědomím, ženskou sexualitou a přesným krejčovským zpracováním. Její hvězda stoupala strmě vzhůru a po dokončení svou vlastních kolekcí byla v roce 1997 jmenována na pozici kreativní ředitelky módního domu Chloé v Paříži. V roce 2001 na postu ředitelky Chloé skončila a spojila své síly s Guccim. Stella McCartney nyní vlastní několik prodejen sídlících po celém světě, od Hollywoodu, přes Manhattan a Paříž, až po italský Milán.
V roce 2003 Stella uvedla na trh stejnojmenný parfém, následovaný parfémy Sheer a L.i.l.y.

Nejznámější parfémy: Stella, Sheer, L.i.l.y


Versace

Výslovnost značky: Versáče

Historie vzniku značky Versace:
Gianni Versace se narodil 2. prosince 1946 v italském Reggio Calabria. Jelikož jeho matka vlastnila módní ateliér, kde šila šaty pro bohatou klientelu, měl Versace vztah k módě již od malička. Zde také mladý Gianni začal navrhovat své první modely a pomáhal vylepšovat ty matčiny. Přestože Versace miloval módu, začal studovat architekturu a k návrhářství se vrátil až v později. Zprvu musel pracovat pro velké módní domy, jako Genny, Callaghan či později Comlice, a sbírat zkušenosti. V roce 1978 však již Versace otevřel svůj první vlastní butik v milánské Villa della Spiga. Zpočátku prodával vedle svých modelů též modely ostatních značek, brzy se však jeho šaty začaly prodávat výrazně lépe než ostatní. Gianniho modely byly odvážné, navíc byl schopen kombinovat doslova vše se vším. Velice rád měl barevnost až křiklavost, a tak z jeho rukou vyšla například žlutá saka či kolekce potištěná obaly slavného módního časopisu Vogue. V roce 1982 vydal kolekci s šaty, které měly kovový lesk a ty se okamžitě staly hitem. Versace se však neomezoval pouze na oblečení, vytvářel i bytové doplňky, porcelán či příbory. V roce 1985 Gianni koupil značku Intacto, které vtiskl podobný styl jako vlastní značce, avšak byla zaměřena na mladší publikum. V té době již bylo jméno Versace známé po celém světě a obchody v nových městech vyrůstaly jako houby po dešti. Modely od Versaceho oblékaly takové celebrity jako Madonna, Michael Jackson, Elton John či princezna Diana. Versace byl poté najat jako hlavní designér pro populární americký televizní seriál Miami Vice, což vedlo k tomu, že se z Itálie stěhoval na Floridu. Rozpuk jeho společnosti však opuštění Milána negativně neovlivnilo, spíše naopak. V roce 1996 obrat značky Versace poprvé přesáhl jednu miliardu dolarů. 15. červenec 1997 se Versace stal obětí sériového vraha Andrea Cunanana, který jej zastřelil. Dnes vede firmu Santo Versace, bratr Gianniho, hlavní designérskou se pro změnu stala Versaceho sestra Donattela.

Nejznámější parfémy: Versace Bright Crystal, Versace pour Homme, Versace Versense, Versace Crystal Noir